wtorek, 3 kwietnia 2012

Idealna domowa pizza. Najlepsza pizza! I przepis na sosy do pizzy:)


Najlepszą pizzę robi moja siostra. Ciężko mi o tym pisać, moja siostra nie należy do osób, które gotują...ale jak już coś zrobi, to jest to pyszne. I tak właśnie jest z pizzą. To jej danie popisowe, dlatego w domu za robienie pizzy się raczej nie zabieram. Jednak kupiliśmy nową mikrofalę z piekarnikiem, wywaliliśmy nasz stary piekarnik ( na który już wiele razy nawet na blogu narzekałam) i postanowiłam wypróbować program "pizza". Przepis na ciasto wzięłam z ulubionego bloga Dzikowca. Pizza wyszła idealna i spokojnie mogę ją porównać do pizzy mojej siostry - obie są najlepsze jakie do tej pory jadłam:) Ciasto wyrabia się bardzo dobrze, wyszło wspaniałe, do tego moje ulubione dodatki i sosy - pomidorowy i czosnkowy - i w żadnej pizzerii takiej pizzy nie zjecie:) Idealna, mogę to stwierdzić bez wahania:)
Ciasto (przepis zmieniłam  dosłownie odrobineczkę):
  • 0,5 kg mąki pszennej
  • 1 jajko
  • 0,5 szklanki ciepłej wody (nie gorącej!)
  • 1/4 szklanki oliwy z oliwek
  • 1 łyżka cukru
  • 1/2 łyżeczki soli
  • 50 g świeżych drożdży
  • 1/4 szklanki ciepłego mleka
Drożdże rozpuszczamy w oliwie, dzięki czemu nie powstaną grudki. Ciasto wyrabiamy ze wszystkich podanych składników, najlepiej zacząć w misce, a gdy zrobi się twardsze - wyjąć i wyrabiać na blacie lub stolnicy. Jeżeli jest za rzadkie, to dodajemy trochę mąki. Wyrabiamy przez około 10 minut, tak aby dostało się do niego jak najwięcej pęcherzyków powietrza. Musi tworzyć gładką masę. Rozwałkować aby placek mógł pokryć dużą blachę. Ciasto układamy na blasze wyłożonej papierem do pieczenia lub, jak to było w zaleceniach mojej mikrofali - wysmarowanej tłuszczem. Następnie nakładamy sos i składniki (przepis poniżej). Piekarnik nagrzewamy do 190 stopni, pizzę (ze wszystkimi składnikami) pieczemy przez 20-40 minut, aż się zarumieni. U mnie 20 spokojnie starczyło.

Sos pomidorowy:
Tym sosem smaruję pizzę zanim nałożę wszystkie składniki
  • 2 łyżki pikantnego ketchupu
  • 1 łyżka koncentratu pomidorowego
  • pół łyżeczki bazylii
  • pół łyżeczki oregano
Wszystko mieszamy ze sobą i smarujemy całe ciasto na pizzę:)

Składniki na pizzę:
Tutaj patent mojej siostry, dzięki czemu pizza jest wilgotna.
  • 1 cebulka
  • 30 dag pieczarek
  • 1 papryka
  • 1 pomidor
  • szynka lub salami
  • ser żółty
  •  kukurydza
Cebulkę kroimy w plasterki i przysmażamy na patelni. Następnie dodajemy pokrojone w plasterki pieczarki. Gdy się ładnie przysmażą dodajemy pokrojoną również w plasterki paprykę. Doprawiamy solą i pieprzem do smaku, smażymy jakieś 3 minuty. Całość nakładamy na pizzę (wysmarowaną sosem), dodajemy plasterki pomidora, szynki lub salami, kukurydzy i całość pokrywamy serem żółtym.
Tak gotową pizzę wstawiamy do rozgrzanego piekarnika.
W tym czasie możemy zrobić sos czosnkowy, którym polewamy upieczoną pizzę.

Sos czosnkowy:
  • 2 łyżki majonezu
  • 1 łyżka śmietany
  • 3 ząbki zmiażdżonego czosnku
  • duża szczypta pieprzu
 Wystarczy dokładnie wymieszać wszystkie składniki:) Smacznego!


Jeżeli podoba Ci się mój blog - polub jego stronę na facebooku. Dzięki temu więcej osób się o nim dowie, a Ty będziesz na bieżąco ze wszystkimi blogowymi informacjami. Będę wdzięczna również za naciśnięcie przycisku G + na górze (lub po prawej) na mojej stronie. To bardzo mi pomoże!

57 komentarzy:

  1. Mmm... ale mi narobiłaś ochoty na pizzę!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Za mną ta pizza chodziła odkąd ją dodałaś na bloga:))

      Usuń
  2. narobiłaś mi ochoty na dobrą domową pizze :)

    OdpowiedzUsuń
  3. ooo, muszę taki przepis wypróbowac:D lubię robić pizze:D

    OdpowiedzUsuń
  4. ciekawe jak smakuje

    OdpowiedzUsuń
  5. Mmmniam! uwielbiam pieczarki na pizzy. zdecydowanie będę musiała spróbować Twojego przepisu. patrząc na te zdjęcia, już nie mogę się doczekać aż jej spróbuje! :D

    OdpowiedzUsuń
  6. Wyszła PRZEPYSZNA! :))

    OdpowiedzUsuń
  7. Słaba ta pizza...
    taka płytka!!!!!!!!!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ale w jakim sensie plytka? Bo na pewno nie jesli chodzi o grubosc ciasta:)

      Usuń
    2. prubowałes

      Usuń
  8. łe, nie róbcie jej ; / niedobra jak nwm co

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Proszę w takim razie o konkrety. Przepis był sprawdzony przeze mnie i mojego Męża, a przede wszystkim znalazł się już na wielu blogach i wszędzie był chwalony. Każda osoba, którą znam i z niego korzystała była zadowolona. Dlatego takie komentarze bardzo mnie zastanawiają - co jest nie tak? Może w czymś mogę pomóc, doradzić? Może ciasto było za słabo wyrobione, albo drożdże zalane wrzątkiem?

      Usuń
  9. Mam pytanie , czy ciasto musi troche urosnąć zanim nałożę składniki na wierzch??

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie, nie musi. Tzn to jest tak - jak nie odczekałam żeby wyrosło przed nałożeniem składników to było idealne, jak raz z Mężem odczekaliśmy z 30ści minut to pizza strasznie urosła i przypominała bardziej bułki pod względem pulchności i grubości:)

      Usuń
  10. Bardzo dobra pizza robię już ja chyba z 10-ty raz!!!!

    OdpowiedzUsuń
  11. Wypróbowałam dzisiaj Pani przepis na pizze. Ciasto wyszło smaczne i idealnie puszyste. Najbardziej spodobał mi się czas przygotowania pizzy - skrócony o tradycyjne pół godziny na wyrośnięcie ciasta, dzięki czemu dzieci szybciej miały radość z układania swoich ulubionych składników:o) Pizza godna polecenia.

    OdpowiedzUsuń
  12. pizza jest boska,ciasto rewelacja, polecam

    OdpowiedzUsuń
  13. pyszna pizza pyszniejsza niż z pizzeri mniam ale pierwszą zrobiłam bez kukurydzy

    OdpowiedzUsuń
  14. czy może być bez kukurydzy

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oczywiście:) składniki można dobrać wedle swojego uznania.

      Usuń
  15. ciasto bomba! składniki wybierałam swoje. bałam się że mi nie wyjdzie, bo to moja pierwsza, ale jak najbardziej polecam wszystkim ;)

    OdpowiedzUsuń
  16. Pizza super taka jak w pizzerni. Trochę za grube ciasto mi wyszło ale jest ok

    OdpowiedzUsuń
  17. Mam pytanie :) Czy trzeba smażyć cebulkę, pieczarki i paprykę, czy można tylko upiec ? Ze smażonymi pizza wychodzi lepsza?
    Z tego co widziałam to w innych przepisach nie smażą. Byłabym wdzięczna za podpowiedz, bo planuję zrobić za niedługo jakąś pyszną pizzę. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oczywiście wszystkie te składniki można tylko upiec, bez podsmażania, wszystko to kwestia gustu:) U mnie w domu zawsze wszyscy pieczarki podsmażali - bo tak nam bardziej smakuje. Paprykę i cebulę czasami podsmażam, a czasami nie, smak jest nieco inny, ale w obydwóch wypadkach jest pysznie. Zmierzam do tego, że jeśli nie podsmażysz - to i tak pizza wyjdzie super :-)

      Usuń
  18. powiem tak sos do pizzy + sos czosnkowy moze byc ale ciasto bez drozdzy hmmm masakra brakuje jeszcze zeby ja upiec na ognisku a wogule to pierwszy raz widze zeby cos smazyc i wykladac smazone na pizze prosze dac wiare ale pieczarka to polski wklad w pizze we slonecznej itali toskanskiej jak by ktos dodal to do pizzy to by go wysmiali ale fakt to polska i tu tylko nazwy alas italianas&toscanis pieczarka sie upiecze sama i cebulka tez musi byc odpowiedniej grubosci a jesli ktos lubi mocno wilgotna pieczarke to przesmarowac maselkiem i sie udusi na mieciutko pozdrawiam i zycze zabawy z kombinowaniem

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Po prostu uwielbiam jak ktoś krytykuje i nie doczyta wszystkiego, a do tego się nie podpisze. W cieście są drożdże, nie rozumiem czemu miałoby ich zabraknąć i skąd ten pomysł. I tak jak napisałam, ja pieczarki smażę bo tak lubię, tak mi smakuje najbardziej, ale nikomu nie każę tego robić:)

      Usuń
    2. Nie przejmuj się. Ja od dawna robię pizze ze smażonymi dodatkami i wg mnie są one bardziej miękkie i delikatne. Oczywiście trzeba zadbać o to, by na ciasto nie nakładać tłuszczu. Ja ciasto robię zaś drożdżowe, lecz wyrasta mi dopiero w piekarniku. Pozdrawiam Cię.

      Usuń
    3. Nie przejmuj się. Ja od dawna robię pizze ze smażonymi dodatkami i wg mnie są one bardziej miękkie i delikatne. Oczywiście trzeba zadbać o to, by na ciasto nie nakładać tłuszczu. Ja ciasto robię zaś drożdżowe, lecz wyrasta mi dopiero w piekarniku. Pozdrawiam Cię.

      Usuń
    4. Dziękuję:)) Również pozdrawiam!:)

      Usuń
  19. Dziś robiłam,jest przepyszna .Super przepis,dziękuję....

    OdpowiedzUsuń
  20. własnie robie pierwsza moja pizza w zyciu:)

    OdpowiedzUsuń
  21. wyszła smaczna, tylko było czuć w smaku drożdże, dziwne... może za dużo drożdży????

    OdpowiedzUsuń
  22. A na ile ta pizza jest osób?

    OdpowiedzUsuń
  23. Rewelka! Świetny przepis właśnie zajadamy z dziecmi :)

    OdpowiedzUsuń
  24. Pizza pyszna! Szkoda tylko, że robi ją Pani w mikrofali, wszystkie wartości odżywcze są zniszczone i nie ma takim jedzeniu energii życiowej nam potrzebnej, mikrofale niszczą wszystko i powodują choroby.

    OdpowiedzUsuń
  25. Pizza pyszna:) razem z synkuem ją robilam i naprawde nam smakowala

    OdpowiedzUsuń
  26. Bardzo fajny przepis! Nie jestem zbyt dobra w robieniu ciast, ale to wyrabiało się bardzo przyjemnie i łatwo. Następnym razem z tych proporcji przygotuję dwie blachy pizzy, bo ciasto strasznie rośnie, ale jest pyszne:)!! Dziękuję!

    OdpowiedzUsuń
  27. idealny przepis :) jestem Pani bardzo wdzięczna za zamieszczenie tego przepisu, dużo razy robiłam tą pizzę i za każdym razem wyszła idealna :) zdecydowanie lepsza od tych pizz z pizzerii :) polecam :)

    OdpowiedzUsuń
  28. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  29. Pizza przepyszn, a ciasto pod nią to poezja, cały czas miękkie. Prawie co dziennie ją robię i dokładam najróżniejszych składników :-)

    OdpowiedzUsuń
  30. W życiu nie spotkałam się z tak łatwym i skutecznym przepisem ;) co prawda zapożyczyłam tylko przepis na ciasto bo składniki zawsze daję wedle mojego widzi mi się, ale pizza wyszła przednia! A co do negatywnych komentarzy... to wg mnie można ich sobie oszczędzić bo jeśli sie przepis nie podoba to nie lepiej poprostu poszukać innego? :)

    OdpowiedzUsuń
  31. Ki dure.ń daje do ciasta mleka, a do sosu ani soli ni cukru. Bleeeee... Reszta bez komentarza.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Proponuję najpierw spróbować, a potem komentować:) Pozdrawiam :)

      Usuń
  32. mam blaszke do pizzy i tak się zastanawiam na jaka grubośc rozwałkowac to ciasto???

    OdpowiedzUsuń
  33. Ciasto i sos to absolutne podstawy dobrego smaku każdej pizzy, ale nie zapominajmy też o dodatkach - niech współgrają z innymi tworząc idealną całość.

    OdpowiedzUsuń
  34. moja pierwsza pizza w zyciu.. piecze sie, zobaczymy czy czegos nie schrzaniłam :)

    OdpowiedzUsuń
  35. NAJLEPSZA ! ! Robie ją juz od 4 miesięcy i nie zamierzam zmieniać przepisu :D

    OdpowiedzUsuń
  36. proszę o sugestie:
    czy cebule, pieczarki i paprykę smażymy na jakimś tłuszczu (czy na suchej patelni? smażymy(jak długo smażyć poszczególne rzeczy) czy dusimy( jak długo)
    pzdr

    OdpowiedzUsuń
  37. na jaka grubosc rozwalkowujemy ciasto?

    OdpowiedzUsuń

Nawet nie wiesz ile radości daje każdy komentarz:) Dziękuję:*

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...