sobota, 14 stycznia 2012

Bezy

W lodówce pustki, a mnie naszła ochota na coś słodkiego...od razu wiedziałam co zrobić - bezy :) Mój mąż za nimi nie przepada, ale mi przypominają smak dzieciństwa. Najlepsze bezy robi moja babcia, muszę jednak przyznać, że te wyszły w smaku identycznie! (Tak, tak, próbuję bardzo skromnie stwierdzić, że wyszły mi pyszne..). Najgorszy jest moment, kiedy po zjedzeniu kilku przychodzi zasłodzenie, a pozostałe tak na mnie patrzą...
P.S. Od przyszłego tygodnia zrobi się tu bardziej dietetycznie...:)
Składniki:
  • 4 białka
  • szczypta soli
  • 1 łyżeczka soku z cytryny (niekoniecznie, ja go nie dałam)
  • 250 g cukru pudru (ja dodałam szklankę cukru drobnoziarnistego, cukier puder się skończył;)

Białka ubić na sztywno mikserem na wysokich obrotach dodając szczyptę soli. Muszą być naprawdę sztywne . Dodać sok z cytryny i nadal ubijać. Następnie dodawać partiami cukier (to bardzo ważne), po jednej łyżce, cały czas ubijając.
Nałożyć do rękawa z ozdobną końcówką i wyciskać na blachę, ja swoje nakładałam łyżką:) Zostawiać między nimi nieduże odstępy - trochę jednak urosną.
Piec - to już sposobem Nigelli - około 45 minut do godziny w temperaturze 140º. Mój piekarnik ma coś poprzestawianie, dlatego musiałam piec nieco dłużej, zmniejszyłam temperaturę do 100 stopni i trzymałam je w piekarniku jeszcze z 20 minut. Więc wszystko zależy od piekarnika.


Smacznego:)
Przepis pochodzi z moich wypieków, jednak został nieco zmodyfikowany:)

5 komentarzy:

  1. nie ma to jak beziki, muszę tez w końcu zrobić:)

    OdpowiedzUsuń
  2. ehh nasz piekarnik jest chyba wyjątkowo wredny, bo stajemy na głowie a beziki i tak robią się brązowe:(
    tak, zdecydowanie słodko patrzą te beziki:)

    OdpowiedzUsuń
  3. robię bezy z identycznego przepisu. uwielbiam jee =)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja chyba uwielbiam wszystko co słodkie:D A bezy to już wyjątkowo:)

      Usuń
  4. Beziki są jak chmurki ;) Wiesz, że chyba właśnie namówiłaś mnie na bezy...a to będzie mój pierwszy raz...;) pozdrawiam serdecznie!

    OdpowiedzUsuń

Nawet nie wiesz ile radości daje każdy komentarz:) Dziękuję:*

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...